Фінансові результати за 2022 рік

Подвоєння прибутковості, рекордний вільний грошовий потік, відновлення виплати дивідендів та подальше покращення показників у 2023 році

  • Перевиконано фінансовий прогноз на 2022 фінансовий рік (оновлений у липні 2022 року)
    • Значне покращення прибутковості: 5,6% операційної маржі порівняно з прогнозом вище 5% та зростання на 1,4 млрд євро порівняно з 2021 роком (+2,8 пункти)
    • Рекордна операційна маржа в автомобільній галузі в розрахунку на один автомобіль
    • Рекордне генерування вільного грошового потоку: 2,1 млрд євро порівняно з прогнозом понад 1,5 млрд євро (+ 1,2 млрд євро порівняно з 2021 роком1)
    • Зміцнення фінансової структури: повернення до чистої готівкової фінансової позиції на рівні +549 млн євро
    • на 31 грудня 2022 року (+1,6 млрд євро порівняно з 20211 роком)
  • Рекордний портфель замовлень та успіх нових автомобілів
  • Фінансовий прогноз на 2023 фінансовий рік:
    • Операційна маржа Групи перевищує або дорівнює 6%.
    • Вільний операційний грошовий потік автомобільного сектору перевищує або дорівнює 2 млрд євро
  • Дивіденди у розмірі 0,25 євро будуть винесені на голосування на щорічних загальних зборах 11 травня 2023 року

"2022 рік більш ніж виконав свої обіцянки: з результатами, що перевищили наші початкові цілі та очікування ринку, ми завершили фазу "Відродження" на три роки раніше запланованого терміну. Ці показники відображають активність і наполегливу працю команд Групи Renault, навіть не зважаючи на те, що ми зіткнулися з сильними зустрічними вітрами, пов'язаними з продажем наших підприємств в Росії, кризою напівпровідників та інфляцією цін. Фундаментальні основи Групи Renault були ретельно очищені, і шляху назад не буде. Фінансовий прогноз на 2023 рік і повернення дивідендів ілюструють це. Крім того, ми досягли нашої мети щодо скорочення глобального вуглецевого сліду на 25% з 2010 року.

Я хотів би подякувати командам за ці хороші результати. Ми впевнені в майбутньому Групи. Видатна участь наших співробітників у програмі розподілу акцій ілюструє це і викликає у мене особливу гордість.

Другий етап плану, "Реновація", зосереджений на продуктах, вже значною мірою реалізується і дозволить Групі Renault мати найкращий модельний ряд автомобілів за останні 30 років. Успіхи Renault Megane E-TECH Electric, Renault Austral та Dacia Jogger є першими з цієї хвилі.

Наш прогрес у реалізації перших стратегічних та фінансових етапів Відродження дозволяє нам відкрити, на сьогоднішній день, найбільш захоплюючу главу нашого плану: "Революція".

Нарешті, як було оголошено 6 лютого разом з нашими партнерами Nissan і Mitsubishi, нові основи нашого Альянсу будуть впроваджені з цього року за допомогою операційних проектів, які створюють цінність для всіх зацікавлених сторін.

Вперед, у 2023 рік!", - сказав Лука де Мео, генеральний директор Групи Renault.

 

 

  • Результати 2022 року: перевиконано фінансовий прогноз на 2022 фінансовий рік (оновлений у липні 2022 року)
    • Виручка Групи склала 46,4 млрд євро: +11,4% порівняно з 2021 роком
    • Операційна маржа Групи склала 2,6 млрд євро (5,6% від виручки): на 1,4 млрд євро більше, ніж у 2021 році (+2,8 пункти), і сягнула 6,4% у другому півріччі 2022 року (+2,9 пункти порівняно з другим півріччям 2021 року)
    • Операційна маржа автомобільного сектору склала 1,4 млрд євро (3,3% від виручки): зростання на 1,4 млрд євро порівняно з 2021 роком (+3,3 пункти), досягнувши 4,2% у другому півріччі 2022 року (+3,5 пункти порівняно з другим півріччям 2021 року).
    • Рекордна автомобільна операційна маржа на один автомобіль
    • Чистий прибуток від діяльності, що триває, склав 1,6 млрд євро, що на 1,1 млрд євро більше, ніж у 2021 році
    • Чистий прибуток від припиненої діяльності склав -2,3 млрд євро через негрошові коригування, пов'язані з вибуттям російської промислової діяльності, про яке було оголошено 16 травня 2022 року
    • Рекордний вільний грошовий потік від операційної діяльності в автомобільному секторі на рівні 2,1 млрд євро (включаючи дивіденди в розмірі 800 млн євро від Mobilize Financial Services): на 1,2 млрд євро більше порівняно з 2021 роком
    • Чистий грошовий потік автомобільного сектору: повернувся до позитивного значення на рівні +549 млн євро на 31 грудня 2022 року порівняно з
    • -1,1 млрд євро на 31 грудня 2021 року, тобто покращився на 1,6 млрд євро
    • Точка беззбитковості знизилася на 50% порівняно з 2019 роком
    • У 2022 році досягнуто цільового показника скорочення глобального вуглецевого сліду на -25% порівняно з 2010 роком
  • Рекордний портфель замовлень та успіх нових автомобілів
    • Портфель замовлень Групи в Європі досяг рекордного рівня: 3,5 місяці продажів на кінець року
    • Структура продажів роздрібним клієнтам у 5-ти основних європейських країнах (Франція, Німеччина, Іспанія, Італія, Великобританія): 67% (+9 пунктів порівняно з 2021 роком, +15 пунктів порівняно з 2019 роком)
    • Зростаючі показники продажів E-TECH, на які припадає 39% продажів легкових автомобілів марки Renault в Європі (+9 пунктів у порівнянні з 2021 роком). Renault є 3-м брендом на ринку чистих електромобілів і
    • 2-м брендом на ринку повністю гібридних автомобілів в Європі
    • Успіх моделей:
    • Renault Arkana зафіксував 86 000 продажів у більш ніж 50 країнах у 2022 році. В Європі 65% продажів припадає на версію E-TECH, 74% - на найвищі версії та 56% - на роздрібний канал
    • Renault Megane E-TECH Electric досягнув понад 33 000 продажів у 2022 році, з моменту його запуску в кінці 2 кварталу 2022 року. Це був електромобіль №1 у Франції у другому півріччі 2022 року. Станом на сьогодні зафіксовано 49 000 замовлень з моменту його запуску, з них понад 70% - на найвищі версії та понад 80% - на найпотужніші двигуни
    • Dacia Sandero з 229 500 продажами залишається найбільш продаваним автомобілем серед роздрібних клієнтів в Європі з 2017 року
    • Запущена в середині 2021 року, Dacia Spring на 100% електричній тязі зафіксувала 48 900 продажів, що на 75% більше, ніж у 2021 році, і стала номером 3 серед електромобілів, проданих роздрібним клієнтам в Європі.
    • Dacia Jogger досяг майже 57 000 продажів і став номером 2 у сегменті C (позашляховики) серед автомобілів, проданих роздрібним клієнтам у Європі
    • Alpine досягла рекордного рівня продажів, збільшившись на 33% порівняно з 2021 роком
    • Ефект продуктового міксу +2,8 пункти на виручку Автомобільного сегменту порівняно з 2021 роком завдяки новим запускам (Renault Arkana, Dacia Jogger і Renault Megane E-TECH Electric)
    • Прискорення цінового ефекту, який досяг +9,7 пунктів у виручці автомобільного сегменту порівняно з 2021 роком (+12,1 пунктів у другому півріччі 2022 року після +7,4 пунктів у першому півріччі 2022 року), завдяки комерційній політиці Відродження.
  • Фінансовий прогноз на 2023 фінансовий рік

У все ще складному середовищі Група прагне покращити свої показники у 2023 році:

  • Операційна маржа Групи перевищує або дорівнює 6%.
  • вільний операційний грошовий потік автомобільного сектору перевищує або дорівнює 2 млрд євро

 

Булонь-Біянкур, 16 лютого 2023 року

Консолідована фінансова звітність Групи Renault та рахунки компанії

Renault SA на 31 грудня 2022 року були затверджені Радою директорів 15 лютого 2023 року під керівництвом Жан-Домініка Сенара.

Нагадування щодо впливу вибуття російської автомобільної діяльності на фінансову звітність:

У травні 2022 року Рада директорів Групи Renault одноголосно ухвалила підписання угод про продаж 100% акцій Групи Renault в "Рено Росія" місту Москві та 67,69% акцій в АВТОВАЗі до НАМІ (Центрального науково-дослідного і конструкторського інституту автомобілів і двигунів).  Крім того, угода передбачає можливість викупу Групою Renault своєї частки в АВТОВАЗі, яка може бути реалізована в певні періоди протягом наступних 6 років.

 

В результаті цих домовленостей:

  • Діяльність в Росії була консолідована у фінансовій звітності Групи Renault за 2022 рік і розглядається як припинена діяльність відповідно до вимог Міжнародного стандарту фінансової звітності 5 (МСФЗ 5) з ретроспективним ефектом, починаючи з 1 січня 2022 року.
  • Таким чином, фінансові показники діяльності, що продовжується, за 2022 рік більше не включають промислову діяльність в Росії, а дані за 2021 рік були скориговані відповідно до цього нового обсягу діяльності.
  • Результат припиненої діяльності являє собою збиток у розмірі -2,3 млрд євро у 2022 році, головним чином через знецінення основних засобів, нематеріальних активів та репутації АВТОВАЗу та Renault Росія, а також через знецінення окремих активів інших підприємств Групи та результат від продажу російських підприємств, що були продані.
  • Чистий борг автомобільного сегмента скоротився на 0,5 млрд євро з -1,6 млрд євро до -1,1 млрд євро станом на 31 грудня 2021 року.

 

Виручка Групи досягла 46 391 млн євро, що на 11,4% більше, ніж у 2021 році. За постійних обмінних курсів вона зросла на 12,4% (-1 пункт негативного впливу валютних курсів).

Виручка автомобільного сектору склала 43 121 млн євро, що на 11,4% більше, ніж у 2021 році. При постійних обмінних курсах він збільшився на 12,6% (-1,2 пункти негативного ефекту від обмінних курсів, пов'язаного переважно з девальвацією турецької ліри та аргентинського песо).

Ефект масштабу склав +3,4 пункти завдяки комерційному успіху автомобілів у поєднанні з покращенням доступності компонентів ЄС. Обсяг виставлених рахунків перевищив обсяг продажів через затримки в доставці автомобілів, замовлених незалежними дилерами та виставлених їм рахунків для задоволення попиту їхніх клієнтів. Ці затримки були спричинені логістичною напруженістю на зовнішніх ринках наприкінці року.

Ціновий ефект, позитивний на +9,7 пунктів, відображає продовження комерційної політики Групи, започаткованої у 3-му кварталі 2020 року, орієнтованої на перевагу вартості над обсягом, а також підвищення цін для компенсації інфляції витрат та оптимізацію комерційних знижок.  У другому півріччі 2022 року він склав +12,1 пунктів після +7,4 пунктів у першому півріччі.

Успіх Renault Megane E-TECH Electric, запущеного наприкінці 2 кварталу 2022 року, Renault Arkana, запущеного у 2 кварталі 2021 року, а також Dacia Jogger, запущеного у 1 кварталі 2022 року, свідчить про оновлення та наступ брендів Renault та Dacia у С-сегменті. Це згенерувало у 2022 році +2,8 пункти позитивного ефекту продуктового міксу. 

Ефект продажів партнерам, негативний на -1,4 пункти, в основному був зумовлений зменшенням виробництва дизельних двигунів та автомобілів для партнерів Групи Renault (закінчення контрактів Master для Opel та Traffic для Fiat наприкінці 2021 року).

Ефект "Інших чинників" (-1,8 пункти) зумовлений зменшенням внеску продажів мережі Renault Retail Group (RRG) внаслідок продажу філій та зниженням продажів б/у автомобілів, що було частково скомпенсовано високими показниками післяпродажної діяльності.

Група зафіксувала позитивну операційну маржу в розмірі 2 595 млн євро (5,6% від виручки) порівняно з 1 153 млн євро (2,8% від виручки) у 2021 році (+1 442 млн євро та +2,8 пункти). Вона послідовно покращилася до 6,4% у другому півріччі 2022 року порівняно з 4,7% у першому півріччі 2022 року.

Операційна маржа автомобільного бізнесу склала 1 402 млн євро (3,3% від доходів автомобільного бізнесу) порівняно з -3 млн євро у 2021 році (+3,3 пункти).

Позитивний ефект комбінації/ціни/збагачення у розмірі +3,539 млн євро проілюстрував успіх комерційної політики, орієнтованої на цінність, а не на обсяг. Він значною мірою компенсував зростання витрат, яке склало -2 288 млн євро. Останнє пояснюється переважно впливом інфляції на сировину (-1 916 млн. євро), на закупівельні витрати, а також на виробничі та логістичні витрати, незважаючи на постійне зростання продуктивності. Ефект масштабу склав +199 млн євро.

Внесок напряму " Mobilize Financial Services (Фінансування продажів)" в операційну маржу Групи сягнув 1 223 млн євро, що на 38 млн євро більше порівняно з 2021 роком. На нього позитивно вплинули разовий вплив на вартість свопів, спричинений переважно підвищенням процентних ставок у Європі, та фокусування на найприбутковіших клієнтських каналах, що приносять вищу маржу.

Зменшення на 6,4% кількості нових договорів фінансування в роздрібному бізнесі, пов'язане переважно з еволюцією реєстрацій Групи, було більш ніж компенсоване збільшенням на 10,4% середньої суми фінансування. Таким чином, нове фінансування зросло на 3,3% порівняно з 2021 роком.

Інші операційні доходи та витрати були негативними та склали -379 млн євро (у порівнянні з -253 млн євро у 2021 році), що в основному пояснюється створенням резервів на реструктуризацію у розмірі -354 млн євро та зменшенням активів у розмірі

-257 млн євро, в основному пов'язаними з китайським підприємством, частково компенсованими вибуттям активів (+202 млн євро), пов'язаним з продажем кількох комерційних дочірніх підприємств Групи та філій Renault Retail Group (RRG), відповідно до оголошеної стратегії.

 

Після врахування інших операційних доходів і витрат операційний дохід Групи склав 2 216 млн євро порівняно з 900 млн євро у 2021 році (+1 316 млн євро порівняно з 2021 роком).

Чисті фінансові доходи та витрати склали -486 млн євро порівняно з -295 млн євро у 2021 році. Здебільшого це погіршення пояснюється обліковим впливом гіперінфляції в Аргентині, незважаючи на зниження фінансових відсотків за чистим боргом.

Внесок асоційованих компаній склав 423 млн євро порівняно з 515 млн євро у 2021 році. Сюди увійшли 526 млн євро, пов'язані з внеском Nissan, які більш ніж компенсували негативний внесок інших асоційованих компаній (-103 млн євро), зокрема, у зв'язку зі зменшенням цінності акцій "Рено Ніссан Банку" в Росії.

Поточні та відстрочені податки склали -533 млн євро порівняно з -571 млн євро у 2021 році. Зростання, пов'язане зі збільшенням прибутку до оподаткування, було більш ніж компенсоване чистими разовими витратами в порівнянні з попереднім роком.

Чистий прибуток від безперервної діяльності склав 1 620 млн євро, що на 1 071 млн євро більше, ніж у 2021 році.
Чистий прибуток від безперервної діяльності, частка Групи, склав 1 650 млн євро (або 6,07 євро на акцію).

Чистий прибуток від припиненої діяльності склав -2 320 млн євро через коригування у безготівковій формі, пов'язане з вибуттям російської промислової діяльності.

Таким чином, чистий прибуток склав -700 млн євро, а чистий прибуток, що припадає на частку Групи, -338 млн євро (або -1,24 євро на акцію).

Грошовий потік автомобільного бізнесу досяг 4 818 млн євро, що на 519 млн євро більше, ніж у 2021 році (включаючи 800 млн євро дивідендів від Mobilize Financial Services порівняно з 1 000 млн євро у 2021 році). Цей грошовий потік значною мірою покрив матеріальні та нематеріальні інвестиції до продажу активів, які склали 2,5 млрд євро (2,1 млрд євро за вирахуванням продажу), а також витрати на реструктуризацію (590 млн євро).

Без урахування впливу продажу активів чисті капітальні інвестиції та науково-дослідні роботи Групи у 2022 році склали 3 451 млн євро (7,4% від виручки), що є стабільним показником порівняно з 2021 роком (3 579 млн євро та 8,6% від виручки).

Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільного бізнесу був позитивним та склав +2 119 млн євро, враховуючи позитивну зміну вимог до оборотного капіталу в розмірі +7 млн євро.

Станом на 31 грудня 2022 року загальні запаси нових автомобілів (включно з мережею незалежних дилерів) становили 480 000 автомобілів порівняно з 336 000 на кінець грудня 2021 року. Це зростання пояснюється збільшенням запасів у незалежних дилерів, зокрема, через логістичну напруженість на експортних ринках наприкінці року. Такий рівень запасів слід розглядати в перспективі з урахуванням рекордного рівня портфеля замовлень.

Фінансовий стан автомобільного підрозділу тепер позитивний і становить +549 млн євро на 31 грудня 2022 року порівняно з -1 100 млн євро, скоригований на операції АВТОВАЗу і Renault Росія на 31 грудня 2021 року, тобто покращився на 1,6 млрд євро.

 

У 2022 році Група Renault здійснила дострокове погашення кредиту в розмірі 1 млрд євро і відшкодувала 1 млрд євро обов'язкових щорічних виплат за кредитом банківського пулу, що користується гарантією французької держави (PGE).  Як було оголошено, весь кредит буде відшкодовано найпізніше до кінця 2023 року.

 

У 2022 році Renault SA випустила 2 облігації Samurai:

 

  • Самурайські облігації на суму 560 млн євро (80,7 млрд єн), 24 червня 2022 року, термін погашення 3 роки, ставка 3,50%;
  • Самурайські роздрібні облігації на суму 1,4 млрд євро (210 млрд єн), 22 грудня 2022 року, зі строком погашення у грудні 2026 року та ставкою 2,80% купона. Ця транзакція є першим в історії Групи Renault випуском роздрібних облігацій, орієнтованих на фізичних осіб, і другим за величиною публічним розміщенням самурайських облігацій для фізичних осіб.

Резерв ліквідності на кінець 2022 року перебував на високому рівні у 17,7 млрд євро, що на 1 млрд євро більше, ніж на 31 грудня 2021 року.

Як було оголошено під час Дня ринку капіталу 8 листопада 2022 року, Група Renault готова розділити створення вартості зі своїми зацікавленими сторонами за допомогою програми участі в акціонерному капіталі співробітників і відновлення виплати дивідендів.

Акціонерний план "Відродження”

Група Renault почала робити кроки для збільшення частки працівників у своєму капіталі, щоб досягти 10% до 2030 року.

Понад 95 000 працівників отримали 6 безкоштовних акцій. Серед них понад 40 000 також підписалися на акції за пільговою ціною 22,02 євро за акцію.

Загалом, з майже 2,7 мільйонами додаткових акцій, якими володіють працівники, програма "Акціонерний план Відродження" становить 0,9% капіталу Групи Renault, а після її завершення працівники володітимуть близько 4,7% капіталу.

Дивіденди

Запропонований розмір дивідендів за 2022 фінансовий рік становить 0,25 євро на акцію. Дивіденди будуть виплачені повністю грошовими коштами і будуть представлені на затвердження на річних загальних зборах 11 травня 2023 року. Дата оголошення дивідендів запланована на 17 травня 2023 року, а дата виплати - на 19 травня 2023 року. 

Як було оголошено під час Дня ринку капіталу, дивідендна політика буде поступово зростати, дисципліновано, до 35% співвідношення виплат консолідованого чистого прибутку Групи до материнської акції в середньостроковій перспективі. Для цього Група повинна досягти свого першочергового пріоритету: повернення до рейтингу "інвестиційного рівня".

Фінансовий прогноз на 2023 фінансовий рік

У все ще складному середовищі Група прагне покращити свої показники у 2023 році:

  • операційна маржа Групи буде вищою або дорівнюватиме 6%
  • вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільного сегменту перевищить або дорівнюватиме 2 млрд євро
КОНСОЛІДОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ГРУПИ RENAULT

У мільйонах євро

2021  [1]

2022

Різниця

Виручка групи

41,659

46,391

+11.4%

Операційна маржа

 

1,153

2,595

+1,442

% від виручки

2.8%

5.6%

+2.8pts

Інші операційні доходи та витрати

-253

-379

-126

Операційний прибуток

900

2,216

+1,316

Чисті фінансові доходи та витрати

-295

-486

-191

Внесок асоційованих компаній

515

423

-92

               з яких Nissan

380

526

+146

Поточні та відстрочені податки

-571

-533

+38

Чистий прибуток

           

967

-700

-1,667

з них від діяльності, що триває

             
з них від припиненої діяльності

549

1,620

+1,071

 

418

-2,320

-2,738

Чистий прибуток, частка Групи

888

-338

-1,226

Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільного сектору

889

2,119

+1 ,230

Чиста фінансова позиція автомобільної галузі

-1,100

На 2021-12-31

+549

На 2022-12-31

+1,649

 

[1]Представлені результати відносяться до діяльності, що продовжується (за винятком Автовазу і Renault Росія, про продаж яких було оголошено 16 травня 2022 року)

КОРИГУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ АВТОВАЗУ І RENAULT РОСІЯ В 2021 РОЦІ

У мільйонах євро

2021 FY

Published

2021 FY

adjusted

Change

Виручка групи

46,213

41,659

-4,554

Операційна маржа

 

1,663

1,153

-510

% від виручки

3.6%

2.8%

 -0.8pt

Інші операційні доходи та витрати

-265

-253

+12

Операційний прибуток

1,398

900

-498

Чисті фінансові доходи та витрати

-350

-295

+55

Внесок асоційованих компаній

515

515

-

Поточні та відстрочені податки

-596

-571

+25

Чистий прибуток

           

967

967

-

з них від діяльності, що триває

             
з них від припиненої діяльності

967

549

-418

 

 

418

+418

Вільний грошовий потік від операційної діяльності автомобільного сектору

1,272

889

-383

Чистий борг в автомобільному секторі

-1,622

-1,100

+522

На 2021-12-31

На 2021-12-31

 

Додаткова інформація

Консолідована фінансова звітність Групи Renault та звітність компанії Renault SA на 31 грудня 2022 року була затверджена Радою директорів 15 лютого 2023 року.

Офіційні аудитори Групи провели аудит цієї фінансової звітності, і їхній звіт буде опублікований найближчим часом.

Звіт про прибутки та збитки з повним аналізом фінансових результатів за 2022 рік, включаючи скорочену фінансову звітність, доступний на сайті  www.renaultgroup.com у розділі "Фінанси".

Конференція з фінансових результатів 2022 року

Посилання для перегляду конференції о 8 ранку за центральноєвропейським часом сьогодні та доступне в повторі: events.renaultgroup.com/en/

Про Групу Renault

Група Renault знаходиться в авангарді мобільності, яка переосмислює себе. Зміцнена альянсом з Nissan та Mitsubishi Motors, а також унікальним досвідом в електрифікації, Група Renault складається з 4 взаємодоповнюючих брендів - Renault, Dacia, Alpine та Mobilize, - які пропонують своїм клієнтам стійкі та інноваційні рішення для мобільності. Представлена у більш ніж 130 країнах, Група продала 2,1 мільйона автомобілів у 2022 році. У ній працює майже 111 000 людей, які щодня втілюють її мету, щоб мобільність робила людей ближчими. Готова приймати виклики як на дорозі, так і в конкурентній боротьбі, Група Renault прагне до амбітної трансформації, яка створить цінність. У центрі уваги - розробка нових технологій і послуг, а також нового модельного ряду ще більш конкурентоспроможних, збалансованих і електрифікованих автомобілів. Відповідно до екологічних викликів, Група має на меті досягти вуглецевої нейтральності в Європі до 2040 року.

www.renaultgroup.com